Egyesületünk anyagi helyzete stabil, így működésünk továbbra is megbízható alapokon áll. A nem használt pénzeszközök betétben való elhelyezésével egyrészt stabil tartalékot képeztünk, másrészt a kamatok révén kiegészítő jövedelemhez jutottunk, amelyek ma már felülmúlják (a sajnos csökkenő) szja 1%-ból származókat. Így sikerült enyhítenünk a pályázatoknak való kitettségünket. Erre annál is inkább szükségünk van, mert a 2013-ra szóló működési pályázatot a NEA a megszokottól teljesen eltérő időben, jóval korábban írta ki, erről értesítést nem küldött (ahogy korábban tették), így arról csak a beadási határidő lejárta után szereztünk tudomást.
Ugyanezt a célt szolgálja az szja 1%-os felajánlásokból (I/4.) származó kiegészítő jövedelem. Mivel ez a tavalyi évben látványosan visszaesett, az elnökségnek igyekeznie kell további támogatókat találni a tagság körében. Állandó és legfontosabb, biztosan kiszámítható bevételünk továbbra is a tagdíjakból származik (I/1. rovat). Ezek fegyelmezett teljesítése működésünk legfontosabb pillére. Bár a korábbi hátralékokat 2012-ben felszámoltuk, helyettük sajnos újak keletkeztek.
2013-ban csak egy pályázattal számolunk (I/3.), bár még ennek kiírása nem történt meg. Itt a megpályázni kívánt összeget tüntettük fel, de az eddigi gyakorlatnak megfelelően várhatóan siker esetén is reálisan ennél kevesebb támogatással számolhatunk.
I. Tervezett bevételek 2013
Megnevezés |
Összeg |
Megjegyzés |
1. Tagdíjbevétel |
479.000,- |
Egyéni, intézményi befizetések + hátralék (86.000,- + 340.000,- + 53.000,-) |
2. Bankszámlakamat |
50.000,- |
1 M lekötött betét esetén |
3. NKA vándorgyűlési pályázat |
700.000,- |
A pályázat még nincs meghirdetve |
4. Adófelajánlások (szja 1%) |
40.000,- |
Az előző öt évben kapott összegekhez viszonyított becslés |
5. Vándorgyűlés részvételi díja |
120.000,- |
Az előző évihez viszonyított becslés |
6. Összesen: |
1.389.000 Ft |
Várható kiadásaink összeállításakor általában a 2012. évi felhasználást vettük alapul. A honlap költségei (II/6.) rovaton a rendszeressé váló frissítések munkadíjával, illetve a domain fenntartás költségeivel számolunk.
Vándorgyűlésünk költségeinek tervezésénél a teljes megpályázott támogatást és a várható részvételi díjat tüntettük fel. Természetesen, ha ezek a tervezett bevételek elmaradnak a várttól, igyekeznünk kell a költségeket is hasonló arányban csökkenteni, hogy mindenképpen elkerüljük a rendezvény deficitessé válását. Ebben a korábbi évek bevált gyakorlatát követjük.
II. Tervezett kiadások 2013
Megnevezés |
Összeg |
Megjegyzés |
1. Személyi kiadások |
102.000,- |
Könyvelő megbízási díja |
2. Irodaszer, nyomtatvány |
1.500,- |
Pénzügyi bizonylat- és számlatömbök |
3. Postaköltség |
1.000,- |
Küldemények feladási költségei |
4. Bankköltség |
4.000,- |
Pénzforgalmi jutalék |
5. Útiköltség |
120.000,- |
Kiküldetések (titkár, elnökség útiköltség-térítései) |
6. Honlap költségek |
50.000,- |
Honlap karbantartás munkadíja (30e), domain név fenntartása (20e) |
7. Reprezentációs költségek |
100.000,- |
Egyesületi alkalmak büfé költsége, vgy. ajándék+ különadó |
8. Vándorgyűlés |
820.000,- |
A megpályázandó összeggel és a tervezett részvételi díjbevétellel azonos |
9. Pályázatok nevezési díja |
15.000,- |
|
10. Összesen: |
1.213.500 Ft |
Budapest, 2013. február 11.
Dr. Molnár László sk. elnök